april 27, 2009

Inget nytt under solen

Skriver några rader, mest för att det ser så tråkigt ut med samma inlägg dag ut och dag in..

Här har inte hänt alltför mycket. I helgen kom den riktiga värmen, tjoho, och med den -pollenallergin, usch.
Tyvärr drabbades jag av detta elände förra året och höll tummarna för att det skulle vara en engångsföreteelse men icke!

Fredag och lördag var jag däckad. Blev till att inhandla diverse preparat från apoteket i lördags morse, ögonen kliade så jag trodde jag skulle bli vansinnig plus att andningen blev jobbig.

Nä fy! Det här ska ju vara bästa tiden. Inte 17 vill man hålla sig inomhus då! Det tänker jag inte göra heller, sen får man väl ha röda ögon och en näsa som rinner och låta som en blåsbälg. Så jag trotsade pollen och så for vi ut en sväng till Mickes pappa och satt ute i solen o lät hundarna busa. Svärfar har en liten "damm" på tomten, gissa vem som for i o badade där titt som tätt. Det var en nöjd o trött hund vi for hem med, själv somnade jag som en stock när vi kom hem. Man blir trött av den här allergin också.

Idag får vi förresten besök ifrån norr, pappa och hans vovve "Ka" kommer hit. Stackars Ka, Theron lär väl inte ge honom en lugn stund gissar jag. Men det blir i af roligt med besök.

Ikväll väntar jobb. Längtar till den här terminen är slut. Det är inte roligt att "gå med delad håg". Å ena sidan vet man att man ska jobba si och så mycket och å andra sidan är det föreläsningar och uppgifter som ska göras. Räcker gott och väl med en sak åt ggn tycker jag.

Ps. Theron måste ju vara världens vackraste hund, helt otroligt vilken fin hund vi fått!! Jaja, jag vet att alla mattar o hussar tycker så... ;) Ds.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hello

Inte ska du gå och snora hela sommaren, bättre att du tar en spruta mot pollen.Jag tog en förra sommaren och ska ta en i år oxå,det hjälper och det är så skönt att slippa nysa 10ggr rad och att ha ögon som kliar.

Jocke

Anonym sa...

Vad roligt att allt går så bra med thereon.KAn ni inte skicka ett kort på hela honom så vi får se hur han ser ut.Kul att målet mot socionom snart är uppnått.Lottie

Theron o familj sa...

Lottie! Jo vi ska försöka ta ett kort i helbild. Lägger ut den på bloggen så får ni se "skönheten"... =)

Vad gäller målet m socionom så har jag ju lite kvar..skulle gärna vara färdig men det är 5terminer kvar..