april 05, 2009

Kalle och Theron



Förra helgen var vi till svärfar och hälsade på. Theron och Kalle fick busa runt lite.
Kalle är en old english sheepdog med ett arsle bred som en "lagårdsdörr". Svärfar håller honom kortklippt annars skulle han vara än mer omfångsrik.
De hade jätteroligt och Theron njöt i fulla drag av att få busa lite. Han är snabbare än Kalle och det drog han ju nytta av och retades lite men han visste sin plats när "dunderklumpen" kom nära och la sig snabbt ner på rygg "jag ger mig, jag ger mig"..
Veckan har varit kanon med härligt väder. Igår var vi ut till Karlslund och lät Theron springa lös i skogen. Då och då sprang vi och gömde oss så han fick leta rätt på oss. Inga problem då dom flesta träden var smala och matte lite bredare...allvarligt talat, så håller han bra koll på oss.
I skolan har det varit fullt upp med rättsutredning. Men vi hoppas vara klara nu på tisdag så kan man bara njuta av påsken. Går och grunnar på den där hemska salstentan, usch och fy. Dröjer tre veckor innan vi får svar. Hoppas på det bästa..
Theron har varit pigg och frisk. Ingen hälta och det är väl det bästa av allt. Vi är ute mycket och det är så skönt att se att honom springa runt glad och nöjd. Precis som det ska vara.
Målade förresten om skåpet i köket igår, vitt. Inte helt nöjd med färgen som ville rinna men bild kommer senare. Nu är det i alla fall vitt och fint.
Nu är det träfärgade skåpet i v-rummet som står på tur. Här ska bli vitt. Överallt om jag får bestämma!

2 kommentarer:

Ludmillas matte sa...

Kalle... är det samma som ni hade då jag och Jocke var ner? Han var en rolig hund minns jag:-)

Jag är oxå mkt för vitt just nu.Det är som snyggast och stilrenast:-)

Theron o familj sa...

Hej Åsa!

Jo det är samma Kalle. Kul för Theron att ha ngn att busa m som dessutom är så snäll. (Tyvärr är han ingen familjehund, men han har det toppen hos svärfar).

Jo du, vitt och vitt. Micke bara suckade när jag sprang omkring m penslar o målarburk =)