mars 06, 2009

Städning och utredningar


Upptäckte att det var ett tag sen jag skrivit ngt på bloggen så jag tyckte det var dags för några nya rader....
Idag är jag ledig och tänkte passa på att fräscha upp här hemma innan det är dags att hämta hem ungskocken från skolan . Med tanke på Therons förkärlek för skurmoppen så vete 17 om det blir att torka golven. Dammsugaren ligger ju också risigt till men där brukar han ge sig efter ett tag.
På universitetet har vi mest haft föreläsningar denna vecka. Hade en docent, sakkunnig mm som föreläst om vikten av att göra utredningar på ett korrekt sätt. Han tog upp många "skräckexempel" och gav oss tre "baskrav" för hur en bra utredare ska vara: stora öron, stora ögon och en stor tejpbit över munnen!
Att säga att han var kritisk till hur utredningar görs är väl inte att ta i "för mycket".
Det jag mest satt och undrade över var: vad är orsaken till detta då? Kan ju inte tänka mig att ngn vettig människa med vett och vilja går in för att förfölja klienter som till slut tar livet av sig och ha uselt underlag till utredningar, lyssna på skvaller eller vara partisk pga släktskap/vänskap mm. Nog borde väl dom flesta vilja göra ett bra arbetet, eller?
Hur som helst, ringde upp mitt "gamla" jobb och hörde mig för om arbete till sommaren. Vi studenter får ju inga lån/bidrag då så jobb måste man ha. Och det lät mkt positivt! Så det blir nog till att börja arbeta i april, några kvällar i veckan. Sedan ska jag försöka ha åtminstone några veckor ledigt under sommaren.
Nä nu ska jag börja städa. Trevlig helg!
Ps. Läste expressen imorse och hittade ngt som satte myror i skallen på mig. Hur tänker denna människa egentligen?! Och vad har hon emot kärnfamiljen?! Är den så gräslig?Ds.

Inga kommentarer: