januari 27, 2009

Inte mycket nytt


Va? Har han verkligen varit så här liten? Knappt man tror det är sant när man ser bilderna. Tiden går så fort.
Theron mår i af bra. Ingen hälta. Men han får fortfarande ta det lugnt.
I lördags var jag ut till schäferklubben med Camilla och Mose. Det var snöblandat regn och nordanvindar, brr. Kollade när dom tränade lydnad och skydd. Och med jämna mellanrum sprang jag o Camilla in och värmde oss lite i klubbstugan. Fick i af tips av en kvinna som arbetar med hundrehabilitering om Therons benhinne-inflammation. Det finns tydligen många åsikter om detta. Både om vad det är och hur det ska behandlas. Vi är ju inte de enda som drabbats av detta, det hörde jag ju. En annan hundägare hade haft problem m detta tills hunden kommit upp i ett-års åldern.
Hur som helst, det var kul att åka dit. Känns som ett mysigt gäng. Välkomnande!
Annars har denna vecka varit mastig. Ny grupp på universitetet. Nya uppgifter och långa föreläsningspass. Dom mal och dom mal och vi skriver så pennorna glöder. Och när man kommer hem är man så trött att man inte har en aning om vad dom pratat om. Mycket juridik nu kan jag säga. Vissa föreläsare är mer klockren och tydliga och strukturerade medan andra irrar bort sig i lingonskogen och man undrar vad dom egentligen menade?
Nä, nu ska jag ta ett varmt bad och ladda för morgondagens föreläsning *gäsp*.

Inga kommentarer: