februari 07, 2009

Fotografering på hög nivå o lite heminredning


Theron i profil och ute på vår uteplats. Fick en kanonbild på honom men det visade sig att den inte var så kanon..hrm..när jag la in den på datorn, suck. Så den får vara "kanon" i mobilen hälsar amatörfotografen = undertecknad.


Idag har vi varit ute på promenad. Mötte (på andra sidan vägen) en mörk och fin schäferhanne. Theron den lilla kaxiga strunten tog i för fulla muggar och skällde så det stod härliga till. Den andra hunden bara tittade lite nonchalant på honom och så satte han sig o sket, demonstrativt eller?

Sen var jag, matte till Ikea. Äntligen (!!) hade dom fått in "mina" vita hissgardiner igen. Hade ju såna tidigare när vi bodde här men under flytten så gick dom sönder så jag har varit utan. Gissa om dom åkte upp direkt jag kom hem. Drog en djup suck av tillfredsställelse, såå nu är det som det ska vara igen. Jag bara älskar vita hissgardiner. Skulle gärna sy egna men jag och symaskinen är liksom inte bästa vänner, eller vad säger du mamma?





Här kommer en "före" bild på vår ljusgröna skänk.
Kommer en "efter" bild när jag målat den vit. Har varit på gång ett tag nu och det kan hända att jag tar fram penseln imorgon eller så dröjer det till midsommar. Den som lever får alltså se. Tänkte att jag skulle bli lite mer motiverad att måla om jag lägger ut en bild först......

Inga kommentarer: