februari 06, 2009

Lillgubben

Theron för några veckor sedan på vår relativt nybyggda altan..
Nu ligger sömntutan brevid mig o sover. Märkvärdigt vilken morgontrött vovve vi har ;)
Vi stiger upp vid 5.30 o då blir han rastad o sen ska det skjutsas barn till skola osv men fick Theron bestämma skulle vi nog strunta i det och bara stanna hemma o sova ett par timmar. Ibland tittar han på oss när klockan ringer: "är ni inte riktigt klok?", stiga upp så här tidigt....

Inte mig emot m en morgontrött vovve, inte på helgerna i alla fall =)

Vägde honom igår, 26 tunga kilon..han har gått upp 5 kg på inte fullt 4v. Vet inte vart dom satt sig? Men husse tycker han växer så det knakar.

Här har det snöat o gjorde det sist jag tittade ut. Myysigt. Theron älskar också snö. Kastar sig handlöst och borrar ner huvudet o frustar som en älg eller nåt.

Nej nu ska jag äta frukost. Vi jobbade på så bra i min grupp så vi "fick" ledigt torsdag o idag, sköönt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fuskigt! Jag vill oxå att Kompix ska bli morgontrött, men icket. Han hade kunnat kliva upp mitt i natten. De andra vovvarna är lite morgonsega så jag bara väntar och hoppas att K oxå blir det, men som sagt... inte än iaf. //Åsa

Anonym sa...

Vad roligt att ni är inne på vår blogg och nu kan jag kika in på er oftare.Så mörk och fin han är.Säg till om jag kan hjälpa till med socionomutbildningen.Lottie

Theron o familj sa...

Åsa: han kanske blir det så småningom, man kan ju alltid hoppas..

Lottie: tack, då hör jag av mig inför salstentan i mars, juridik. Kan du komma hit då eller?

Anonym sa...

Jag Tog Den Dära Bilden *Stolt* Jag tyckte den vart jätte fin eller vad tkr du mamma ? :O Jätte fin blogg iaf <3 Älskar dey

Kram Julia